مصاحبه با پروفسور ژان-مارک دوال

پروفسور ژان-مارک دوال؛ دکتر داود امینی

دوره 10، شماره 1 ، اردیبهشت 1401، ، صفحه 3-12

https://doi.org/10.22049/jalda.2022.14388

چکیده
  پروفسور ژان-مارک دوال استاد زبانشناسی کاربردی و چندزبانگی در گروه زبان، فرهنگ و زبانشناسی کاربردی دانشگاه بیربک لندن می باشد. حوزۀ پژوهشی اییشان مشتمل بر نقش تفاوت های فردی در ابعاد روانشناختی زبان، جامعه شناختی زبان، منظورشناختی، روانشناختی و هیجانی فراگیری زبان دوم و چندزبانگی است. حوزۀ خاص مطالعات ایشان ارتباط بین زبانشناسی ...  بیشتر

مصاحبه اختصاصی با پروفسور مسعود رحیم پور

پروفسور مسعود رحیم پور؛ دکتر داود امینی

دوره 9، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 5-9

https://doi.org/10.22049/jalda.2021.27235.1307

چکیده
  مصاحبه اختصاصی مجله زبان شناسی کاربردی و ادبیات کاربردی: پویش ها و پیشرفت ها با پروفسور مسعود رحیم پور استاد بازنشسته زبانشناسی کاربردی و آموزش زبان انگلیسی دانشگاه تبریز و استاد دانشگاه کوئینزلند استرالیا  بیشتر

تحلیل ثماتیک کیفی در مورد چگونگی تغییر هویت معلمان ضمن تغییر از آموزش عربی یا فارسی به انگلیسی

دکتر فرزاد رستمی؛ دکتر محمد حسین یوسفی؛ دکتر داود امینی

دوره 9، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 121-141

https://doi.org/10.22049/jalda.2021.27098.1255

چکیده
  تحقیقات مختلفی در مورد نحوه (باز)ساخت هویت معلمان انجام شده است. با این حال، مطالعه ای که بهبود هویت را از طریق تغییر در آموزش نوع زبان بررسی می کند، انجام نشده است. بنابراین، مطالعه کیفی حاضر به منظور بررسی توسعه هویت حرفه ای معلمان ایرانی که بیش از شش سال قبل از ورود به حرفه تدریس زبان انگلیسی، به زبانهای عربی یا فارسی تدریس کرده بودند، ...  بیشتر

تاثیرات پیچیدگی شناختی برروی واکنش دانشجویان به بازخوردهای معلمین در ارتباط با ویژگی های برجسته زبانشناسی

دکتر محمد حسین یوسفی؛ فرزاد رستمی؛ دکتر دااود امینی

دوره 8، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 33-49

https://doi.org/10.22049/jalda.2020.26733.1161

چکیده
  تحقیق حاضر به بررسی تاثیرات پیچیدگی شناختی برروی واکنش دانشجویان به بازخوردهای معلمین در ارتباط با ویژگی های برجسته زبانشناسی می پردازد. به منظور جمع آوری داده ها سه نسخه از فعلیت محور تصمیم گیری در سه سطح ساده، متوسط، و پیچیده مورد استفاده قرار گرفت. 60  دانشجوی زبان انگلیسی در دانشگاه پیام نور بانه که بطور تصادفی به سه گروه تقسیم ...  بیشتر

تعیین کننده های انگیزشی تغییر زبان در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی در ایران

شهلا ناظری؛ دکتر داود امینی؛ دکتر فرزاد سلحشور

دوره 8، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 151-173

https://doi.org/10.22049/jalda.2020.26812.1171

چکیده
  تغییر زبان، یک موضوع مهم در حوزه زبانشناختی-اجتماعی، از زمانهای گذشته در تحقیقات مرتبط با جوامع دو زبانه و چند زبانه مورد توجه قرار گرفته است. این پدیده جالب برای اولین بار توسط هوگن (1956) مطرح شد و بعدها گروسجان (1982) این پدیده را تغییر زبان نام گذاری و تعریف نمود. علیرغم اینکه تغییر زبان در موقعیتهای دوزبانه و چند زبانه اجنتاب ناپذیر ...  بیشتر

رابطه بین خودباوری و چیرگی در مکالمه در گفتار فراگیران ایرانی زبان انگلیسی
دوره 5، شماره 1 ، فروردین 1399، ، صفحه 55-68

https://doi.org/10.22049/jalda.2018.26306.1081

چکیده
  با توجه به ارتباط ویژه عوامل عاطفی نظیر اضطراب، بازداری، انگیزش، و خودباوری با فرآیندهای شناختی مرتبط با کاربرد زبان دوم، نقش تعیین کننده این عوامل همواره در حوزه فراگیری زبان دوم مورد توجه بوده است. پژوهش حاضر به مطالعه رابطۀ بین خودباوری در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی با چیرگی در مکالمه از حیث تعداد کلمات تولید شده در مکالمه، ...  بیشتر

متنیّت: در آموزش زبان انگلیسی بر کدام «شکل زبانی« باید تکیه داشت؟ متن سخنرانی دکتر کاظم لطفی پور ساعدی در دومین کنفرانس ملی بررسی مسائل زبان انگلیسی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان 9-10 اردیبهشت 1397

دکتر کاظم لطفی پور ساعدی؛ دکتر داود امینی

دوره 7، شماره 1 ، فروردین 1398، ، صفحه 7-19

https://doi.org/10.22049/jalda.2019.26630.1139

چکیده
  دکتر کاظم لطفی پور ساعدی استاد بازنشسته دانشگاه تبریز و در حال حاضر استاد ناظر در مرکز سنجش و ارزیابی زبان انگلیسی دانشگاه اوتاوا در کانادا می باشند. ایشان به عنوان سخنران اصلی در دومین کنفرانس بررسی مسائل زبان انگلیسی که 9-10 اردیبهشت سال 1397 در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار گردید، حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداختند. متن سخنرانی ...  بیشتر